Connexion
7 491 Livres Blancs | | |

Personal Branding for the Business Professional

  • EditeurChris Brogan
  • Version Pdf - 15 pages - Septembre 2008 - Anglais

Obtenir le livre blanc

 

Introduction ou extrait du livre blanc

"You might already know the answer to this question. There are lots of answers, actually, depending on you, your needs, the way the world has shaped you. Letʼs look at just one answer.

The easiest answer is that you might want to be memorable, and you might want to transfer your real world reputation into the online world. A strong personal brand is a mix of reputation, trust, attention, and execution. You might want to build a brand around being helpful (what I hope my brand means to you), or being a creative thinker (Kathy Sierra, for instance) or being a dealmaker (Donald Trump), or being a showman (David Lee Roth), or whatever matters most to you, and also what you are capable of sustaining."

-------------

"Vous connaissez peut-être déjà la réponse à cette question. Il y a bon nombre d'interprétations, en fait, en dépend de vos besoins, la façon que le monde vous a formé. Regardons une réponse uniquement.

La réponse la plus facile est que vous souhaitez probablement être mémorable, et que vous souhaitez transférer un peu de votre réputation du monde réel dans le monde numérique. Un branding personnel fort est une mixture de réputation, de confiance, d'attention et d'execution. Vous souhaitez peut-être développer votre marque autour du concept de l'aide (que j'espère ma marque fait), en tant que créatif (Kathy Sierra, par exemple), un négociateur (Donald Trump), un showman (David Lee Roth), ou n'importe quoi d'autre."