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Digital at point of sale : reinventing retail for the connected customer

  • EditeurSyzygy group
  • Version Pdf - 30 pages - Février 2013 - Anglais

Obtenir le livre blanc

 

Introduction ou extrait du livre blanc

"Our report on Digital POS provides an up-to-date overview of trends and opportunities in digital retail technology implemented at the point of sale.

We identify three key trends for retailers: the rise of Assistive Retailer Technology (ART) to help retailers sell smarter, new Assistive Consumer Technology (ACT) to help customers shop smarter, and next-generation ‘retailtainment’ technology to enhance the in-store experience through entertainment.

Three specific opportunities are also identified for retailers using Digital POS: meeting the demands of a new generation of ‘connected customers’, solving the problem of ‘showrooming’, in which sales are lost online, and brand building, using Digital POS to create differentiating and choice-shaping store experiences.

We outline a six-point Digital POS strategy inspired by the latest best-practice thinking and by building on the core strengths of in-store retail – immediacy, service and experience – whilst attenuating key weaknesses of in-store retail relative to e-commerce competition: information, convenience and value.

The report concludes with our ten recommendations for implementing Digital POS in a new world of retail where bricks-and-mortar stores are not merely legacy entities for capturing customer value (sales), but future-proofed destinations for creating new forms of customer value."

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"Notre livre blanc sur le POS digital fournit une vue globale des tendances et opportunitiés de la technologie de la vente au détail digitale implementée au point de vente.

Nous identifions trois tendances clés pour les détaillants : le développement des technologies d'aide au détaillant afin d'aider ce dernier à vendre plus intelligemment, les technologies d'aide au client, aidant ce dernier à acheter plus intelligemment, et la technologie 'retailtainment' (un amalgame du mot détail et divertissement) nouvelle-génération permettant d'améliorer l'expérience du client dans le magasin à travers les divertissements.

Trois opportunités spécifiques sont également identifiées pour les détaillants utilisant le POS digital: faire face aux demandes d'une nouvelle génération de 'clients connectés', résoudre le problème du "showrooming", où les ventes se perdent en ligne, et le développement d'une marque utilisant le POS digital afin de créer des expériences de magasins qui se différencient et font prendre une décision.

Nous soulignons une stratégie en six étapes pour le POS digital inspiré par les practiques récentes en matière d'éthiques, et en développant les atouts majeurs d'un magasin détaillant - immédiateté, service et expérience - tout en atténuant les faiblesses d'un magasin détaillant face à la compétition e-commerce : information, commodité, et valeur.

Le rapport se conclue avec nos dix recommendations pour l'implementation d'un POS digital dans un monde nouveau où le magasin traditionel du détaillant n'est pas uniquement une entité du passé pour capturer la valeur du client (vente), mais des destinations de l'avenir où de nouvelles valeurs du client peuvent se former."