3 856 Livres Blancs | | |

The 2010 Europe digital year in review

Obtenir le livre blanc

 

Introduction ou extrait du livre blanc

"The European Digital Landscape continues to evolve, with 2010 proving to be yet another exciting year of change. The rise of social networking, availability of video content and growing mobile media consumption is changing the marketer’s toolkit and creating new and unique opportunities to engage with the European consumer. (...) The comScore 2010 Europe Digital Year in Review offers a comprehensive overview of the digital landscape in Europe. This report will examine the trends in European internet usage, social networking trends, online video consumption, mobile and search, and includes individual scorecards highlighting demographic data and top 20 sites for Austria, Belgium, Denmark, Finland, France, Germany, Ireland, Italy, Netherlands, Norway, Poland, Portugal, Russia, Spain, Sweden, Switzerland, Turkey and the United Kingdom."

 

Le paysage digital en Europe continue d'évoluer, avec 2010 qui se positionne déjà comme une nouvelle année des changements. L'ascension des réseaux sociaux, l'accasibilité au contenu vidéo et la consommation grandissante de média mobiles change la boite à outil du marketeur et crée des oppotunités nouvelles et uniques pour engager le consommateur européen. (...) La revue de ComScore "2010 Europe Digital Year" offre une vision globale et complète du paysage digital en Europe. Cerapport examise les tendances de l'utilisation d'internet en Europe, les tendances sur les réseaux sociaux, la consommation de vidéo en ligne, et il s'y trouve aussi les fiches de résultats individuelles qui met en avant les données démographiques et le top 20 des sites en Autriche, Belgique, Finlande, France, Allemagne, Irlande, Italie, Pays-bas, Norvège, Polande, Portugal, Russie, Espagne, Suède, Suisse, Turquie et Royaume-Uni.